قزوین،انتهای بلوار نوروزیان، بلوار

غدیر،تقاطع فجر، ساختمان گلشید۲ طبقه ۳

۰۲۸-۳۳۷۹۵۵۸۳

۰۲۸-۳۳۷۹۵۵۸۴

پست الکترونیک

info@kooshacompany.ir

ارتینگ و اعلام حریق

چاه ارت چاله ای است که بصورت عمقی در زمین حفر کرده تا جایی که به رطوبت نسبی خاک رسیده و در داخل آن از صفحه مسی که توسط سیم مسی به صفحه جوش خورده استفاده کرده و صفحه را بصورت عمودی ( به جهت بیشترین سطح تماس با خاک ) در چاه ارت قرار داده و اطراف صفحه از مواد بنتونیت پوشانده و سیم مسی را به بیرون چاه ارت کشیده و به تابلوی تست باکس برده و از آن جا به کلیه دستگاههای الکتریکی متصل می نمائیم.

در اتصال زمین (ارت) حفاظتی هدف ایمنی افراد که در حال کار کردن با دستگاه الکتریکی و ایمنی خود تجهیز الکتریکی می باشد. به عنوان مثال بارها شده است در آشپزخانه منازل به بدنه فلزی یخچال و ماشین لباسشویی دست زده اید و دچار الکتریسیته و برقگرفتگی ناچیز شده اید.علت این امر نشتی جریان و خاصیت میدان مغناطیسی دستگاه می باشد که بدنه فلزی دستگاه را اصطلاحا بار دار کرده است و در زمانی که شما به بدنه فلزی دستگاه در تماس قرار میگیرد جریان نشتی از طریق محل تماس وارد بدن و از طریق معمولا پا خارج می گردد، در این فرایند فرد دچار برقگرفتگی می شود.

سیم و کابل‌ها از جمله اجزای اساسی تأسیسات برقی و ارتباطی هستند که برای انتقال انرژی برق و اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این عناصر از یک روکش محافظ، هسته مرکزی و همچنین پوشش‌های تشکیل شده‌اند. سیم‌ها برای انتقال انرژی الکتریکی استفاده می‌شوند و کابل‌ها برای انتقال داده‌ها و اطلاعات در شبکه‌ها و ارتباطات استفاده می‌شوند.